Weekendje Kathmandu

13 maart 2019 - Kathmandu, Nepal

Na ons bezoek aan SGCP checken we in in Hotel Shanker voor het weekend. Even genieten van zachte bedden en een prima douche, heerlijk! Ook eten we even wat anders dan Dal Bhat deze dagen.

En natuurlijk  slenteren we door de straten van Thamel en bezoeken het Durbar Square. Waar net een festival is ter ere van de nieuwe Kumari, the living Goddess of Nepal. Ze wordt gekozen uit vele meisjes en moet aan heel veel critera voldoen. De selectie procedure is bizar voor deze kleine meisjes. Maar voor ons is het echt bijzonder om dit te zien!

Brahman op Durbar Square

We gaan op de foto met twee Brahmanen. Die ons voorzien van een Bindi, rode stip op ons voorhoofd. We lopen er de hele dag trots mee rond.  Later blijken we zelf ook een bezienswaardigheid, Nepalese meisjes vragen of ze met ons op de foto mogen. Wij rekenen hier geen 500 rupees voor😉.

De garden of dreams is echt zo mooi! Bezoeken we zaterdag en zondag. En ik weet zeker dat ik hier nog vaak zal komen in de volgende weken.

Namasté 🙏

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mar:
    13 maart 2019
    Prachtig ! Wat hebben jullie veel gezien en super dat jullie net dat festival mee maakten😀👍. Geweldige tuin ook. Geniet ervan ! 😘😘
  2. M.A. Castaldo:
    13 maart 2019
    Wat een mooie reis! En jullie zien zoveel moois! Ik geniet ook van de blog vanuit ons stormachtige kikkerlandje.Veel plezier!
  3. Co:
    13 maart 2019
    Prachtige foto´s en mooie indrukken. Leuk om jullie te zien genieten...Houdt ons op de hoogte aub