Bezoek aan Everest Base Camp

27 april 2019 - Guangzhou, China

Vanuit Guangzhou, China mijn laatste Nepal blog. 28 Februari ben ik vertrokken vanaf JFK en morgen, 28 april ben ik weer thuis. Zoveel prachtige, bijzondere, mooie en ontroerende dingen meegemaakt! Zoveel bijzondere en mooie mensen ontmoet!

Afgelopen week nog even terug geweest bij MSPN, was speciaal om aan Léon te laten zien waar ik heb gewerkt. En zo kon ik nog even afscheid nemen van een aantal mensen.

Een bijzondere avond gehad in Bandipur, een prachtige hike gedaan naar en van de World Peace Pagode gemaakt in Pokhara.

Maar het meest onvergetelijke deze afgelopen week was toch wel ons bezoek aan het Everest Base Camp. Waar men gemiddeld twee weken moet lopen om hier te komen, namen wij een helikopter om hier te komen. Na een tankstop op Lukla airport landen we op 5.160 meter in Gorakshep. Vanwege de hoogte was er een gewichtsbeperking en gingen we in twee groepjes naar boven.

Kalapather op 5.464

De landing iets boven het Everest Base Camp, Kalapather op 5.464 was onbeschrijfelijk bijzonder. Het was prachtig, emotioneel, overweldigend en inspannend, maar vooral enorm betoverend!!! Na tien minuten waren we buiten adem en duizelig, maar een overweldigende ervaring rijker. Terug op 4.000 meter hebben we na het ontbijt nog een paar uur op onze helikopter moeten wachten omdat deze werd ingezet bij een reddingsmissie... dus we hebben nog extra lang kunnen genieten van dit prachtige stukje wereld.

Dit bijzondere land met zijn prachtige natuur, lieve mensen en relaxte chaos heeft een diepe indruk op mij gemaakt. Nu weer terug naar de iets minder relaxte ‘chaos’ in NYC😉.

Namasté, 🙏

1. Co:
    27 april 2019
    wat een bijzondere reis hebben jullie gemaakt, dit ga je niet gauw vergeten. En dit allemaal door je vader Dolf die onze stichting een warm hart toedroeg!!! goede reis naar huis, groetjes
    Corrie en Co
  2. Anita:
    27 april 2019
    Een hele goede reis naar huis. Je neemt een grote koffer aan ervaringen mee. Blijf die koffer openmaken en de herinneringen doornemen. Sommigen zul je niet meer terugdoen in de koffer, die maken je leven rijker. Hoop dat je je draai weer vinden zult in het drukke leven thuis... Knuffel voor al het moois dat je hebt gedaan.