Magical place!

7 april 2019 - Kathmandu, Nepal

Afgelopen weekend de Bouddhanath Stupa in de wijk Bouddah van Kathmandu bezocht, echt een magical  Place! Eén van de grootste antieke stupas van zuidoost Azië.

Straatje met op de achtergrond de stupa

Toen Tibet door China werd geannexeerd zijn veel Tibetaanse monniken naar Nepal gevlucht en in de buurt van deze, voor hun zo belangrijke, stupa komen wonen. Er zijn ruim 50 Tibetaanse kloosters.

De wijk heeft een heel bijzondere sfeer, wat ik helemaal voelde toen ik zaterdagochtend vroeg voor het eerst de stupa bezocht. Nog voor alle andere toeristen. Ik liep tussen de monniken en de pelgrims mijn 7 rondjes met de klok mee om de stupa. Met op de achtergrond het chanten van de monniken uit de Tibetaanse kloosters rond de stupa. Zo bijzonder! En dat in de plenzende regen🤭.

Ik logeerde in het Hyatt hotel vlakbij de wijk en ben nog een paar keer terug geweest. Maar zo betoverend als de eerste keer werd het niet meer😉.

Morgen begin ik aan mijn laatste week in het ziekenhuis. Nu kijk ik al met een goed gevoel terug op alles wat we hebben kunnen doen. En ik kijk natuurlijk heel erg uit naar volgend weekend als Léon hier is en we aan onze vakantie gaan beginnen!

Dit weekend heb ik al een voorproefje genomen, maar we gaan nog veel meer bijzondere plekken bezoeken de komende weken. Ik heb er zin in!

Namasté 🙏

1. Co:
    7 april 2019
    Een van onze favoriete plekjes, zo relaxt!
  2. Mar:
    7 april 2019
    Geweldige plek! Je laatste werkweek al weer en wat heb je veel goed werk gedaan daar ! Nog een paar dagjes werken en dan lekker vakantie met Léon! Dikke kus, mar
  3. Co:
    7 april 2019
    Zo goed om te lezen dat je met volle teugen geniet Diana. Geeft zoveel energie en ook t gevoel erbij te zijn. Geniet nog meer samen met je partner Leon. Hoop dat we elkaar nog eens spreken.....
  4. José:
    8 april 2019
    Supertrots op je zusje!! Wat een belevenissen, nog een paar daagjes en dan samen met Léon dit prachtige land verder ontdekken!! Dikke knuffel, ook voor de kids!
  5. Jose:
    8 april 2019
    Vind het heel goed wat je allemaal doet daar kunnen veel mensen nog een voorbeeld aan nemen . Veel plezier daar nog met je vac groetjes van ons
  6. Anneke:
    8 april 2019
    Tot zover bedankt voor de mooie verhaken en de prachtige foto's!
    Geniet van je laatste week en daarna van Leon 😉
  7. M.A. Castaldo:
    8 april 2019
    Bijzonder mooi! Geniet ook straks met Leon. Ik geniet iedere keer weer van je verslag.Liefs,Antoinet
  8. Marco:
    9 april 2019
    Hi Diana, super mooi om te zien wat je daar allemaal doet. Geeft ook een mooi idee van het land. Het gaat zekers op het lijstje toegevoegd worden.