Wat een bijzonder land

21 april 2019 - Bandipur, Nepal

Als Léon aankomt blijven we eerst nog een paar nachten in Kathmandu. We bezoeken de meest bijzondere bezienswaardigheden van Kathmandu, Durbar square, Swayambunath (monkey tempel),  Boudanath en  Pashupathinath. Vooral deze laatste maakt veel indruk. Het bedevaartsoord waar crematies plaatsvinden langs de oever van de heilige Bagmati rivier. Ondanks dat het heel druk is bij de gouden Shiva tempel heerst er een mooie serene sfeer.

Gezegend door de Sadhu in Pashupathinath

Daarna vertrekken we naar Nagarkot, onderweg stoppen we in Bhaktapur en bezoeken de pleinen met de prachtige tempels.  In Nagarkot kijken we uit over de bergen en genieten we van de zonsopkomsten met uitzicht over besneeuwde toppen van de Himalaya.

Dan staat Chitwan op het programma, we boeken een privé safari in het national park. Onze gids Bimita, is tevens wildlife fotograaf. We hebben echt een click en mede daardoor een topdag. Zien in totaal 26 neushoorn, apen, herten, wildezwijnen, olifanten, super veel verschillende vogels, krokodillen en een python die een paar dagen geleden een hert heeft opgegeten en nog steeds bezig is met het verteren (zie fotos). Ondanks alle moeite van onze chauffeur en gids laten de tijgers zich niet zien. Wel zien we verse sporen... Het was een onvergetelijke dag! Hoogte punt van onze reis so far!

Nu zijn we in Bandipur, een niet toeristisch bergdorpje met prachtige huizen en tempels. Straks verder naar Pokhara aan het Phewameer...

We genieten echt enorm van dit prachtige land!

Namasté 🙏

1. Co:
    21 april 2019
    geweldig hoe jullie genieten van dit prachtige land!!! Veel plezier nog even, Wij genieten hier van het mooie weer!! groetjes uit Enkhuizen,
    Corrie en Co
  2. Mar:
    21 april 2019
    Wat een prachtige foto’s! Zoveel kleur, van tempels naar kleine straatjes naar wilde dieren in prachtige natuur, super !
  3. Simon Dayala:
    21 april 2019
    He Diaantje en Leon, allereerst wens ik jullie hele fijne Paasdagen, en goed weer van jullie te horen en jullie te zien genieten! Ik vind het geweldig dat jullie zulke prachtige landen bezoeken en vooral ook oog en interesse hebben voor/in de prachtige culturen en bezienswaardigheden. En ook genieten van het locale voedsel. TOP! Enjoy! And Warmest Regards, Simon
  4. Annelies:
    27 april 2019